zaterdag 31 mei 2014

kokos vet

Hee allemaal!
Vandaag ga ik zo veel mogelijk dingen op noemen die je met kokosvet kunt doen. Ik heb kokosvet van Royal Green, ik heb het bij de tuinen gekocht en het koste ongeveer 4 euro.
Het is belangrijk dat er op staat 100% kokos. Op die van mij staat dat je er voral mee kan koken maar je kunt er nog veel meer mee! 



1. Make-up er af halen
2. haar masker
3. nachtcrème
4. scrub mee maken
5.als verzorging voor je nagelriemen
5. het is goed voor je wimpers
6. je kan het als bakboter gebruiken
7. als boter voor op je brood, ik weet niet hoe het smaakt ik gebruik het alleen voor beauty, body enz.
8. je kunt er zelfs mee frituren!

kokosvet smelt als het warm word, dus als je wat op je vingers pakt zal het snel smelten aangezien wij ongeveer 38 graden zijn. Je hoeft het niet in de koelkast te bewaren, het kan gewoon op 
kamertemperatuur.

 9. oren schoon maken, doe wat kokosvet op je wattenstaafje.
10. als scheerschuim makkelijk te gebruiken 
11 .aftersun
12. als je beschadigde huid hebt, laat kokosvet het makkelijker genezen.
13. als badolie *dan is het misschien wel fijn als je een vet met geur hebt, je kunt kokosvet met en zonder geur kopen. Ik heb zonder omdat je er altijd nog een andere geur aan kan toevoegen.'*

Goed hier stop ik even, ik ga over een paar opties wat vertellen´´
optie 2 haarmasker. Ik laat het kokosvet zolang als ik kan zitten! hoe langer hoe beter het werkt, ik smeer het dor me hele haar heen en was mijn har dan 2 keer met als eerste een simpele shampoo en daarna met een verzorgende shampoo met oliën.

4. scrub maken. Je neemt wat kokosvet en warmt het op (in de magnetron) tot dat het helemaal gesmolten is voeg dan in delen suiker/zout toe tot een substantie die jij fijn vind. Je kunt nog geur toevoeg maar in principe heb je nu al een scrub.

Dit zijn 2 opties wat verder uitgewerkt¨¨

bedankt voor het lezen!
xx
-T

Geen opmerkingen:

Een reactie posten